Hi Monkeys!

We’re loving it! Want ja hoor, met heel veel trots en dankbaarheid kunnen we je melden dat newsmonkey de publiekspoll van ‘New Brand of the Year’ gewonnen heeft. We vroegen jullie, onze monkey-community, de afgelopen dagen om mee een stem voor ons uit te brengen, en dat is massaal opgevolgd. Tegen een paar hele mooie merken wonnen we met ruime voorsprong de poll, en dat doet heel veel plezier: dank u wel, merci, muchos gracias, danke, thank you all! Zonder jullie steun zou dit niet gelukt zijn, net als héél ons project eigenlijk.

Let wel, de wedstrijd zelf hebben we nog niet gewonnen. Want de publiekspoll geldt voor 30 procent van de stemmen, 70 procent komt van een professionele jury die de zakenkrant De Tijd en marketingorganisatie STIMA vertegenwoordigen. Bedoeling van de prijs is innovatie en ondernemerszin te belonen. Een professionele jury koos vijf Belgische merken die maximaal vijf jaar oud zijn en “zich met succes konden onderscheiden van de concurrentie, plus resultaten hebben geboekt met een nieuwe consumentenervaring”.

Wel, jullie hebben gesproken, nu is het aan die knappe koppen van de jury. Maar deze overwinning doet ons al ontzettend veel deugd, een streepje positivisme en plezier op zo’n dag als vandaag … .

Dus nog een keer: heel hard bedankt. Enjoy the week en tot binnenkort!

Annelies, Elke, Geert, Glenn, Günther, Helenka, Inge, Jolien, Joost, Lauranne, Lien, Marianne, Mira, Nathalie, Pascale, Sibylle, Sofie, Stefanie, Stien, Stig en Mick, Patrick en Wouter