Droom je van een advertentie die de aandacht van je doelgroep trekt, maar ze niet stoort? Dan is native advertising iets voor jou. Deze techniek is nog niet wijdverspreid in België, maar wint wel aan populariteit.

Wat is native advertising?

Het is een vorm van online adverteren die erop gericht is de aandacht op een subtiele manier van de doelgroep te trekken.

Native advertising verwerkt jouw boodschap op een non-intrusive manier in een herkenbaar artikel of entertainende video die volledig gebaseerd is op de interesse van jouw doelgroep. Dit is ineens ook de grootste troef van native advertising: het blijft weg van in-your-face adverteren.

Banners die je vroeger bijna de ogen uitstaken, worden steeds vaker genegeerd en als lastig aanzien. Mensen zijn vandaag de dag veel gevoeliger aan de overload van informatie die op het internet beschikbaar is en gaan daardoor feller selecteren wat ze willen zien. Zaken die opdringerig en in-your-face overkomen, waren sneller geblokkeerd.

Native ads komen heel dicht in de buurt van infomercials. Het grootste verschil hiermee is het feit dat infomercials zich focussen op de boodschap, terwijl native advertising het ruimer neemt: advies, nostalgie, herkenbare situaties, etc. Kortom: content waar je doelgroep zich in herkent en dus sneller zal delen in zijn community.

Niet onbelangrijk

Natuurlijk moeten er bepaalde regels gerespecteerd worden. Door de specifieke vorm van native advertenties is het belangrijk om transparant te zijn en duidelijk te vermelden dat het om gesponsorde content gaat. Je wil niet dat de lezers zich bedrogen voelen en je beschuldigen van sluikreclame. Dat zou jouw merk kunnen schaden in plaats van te laten schitteren.

native-advertising

Zoals je ziet heeft native advertising meer voor- dan nadelen en wordt het onmisbaar in je onlinemarketingstrategie. Het schrijven van een native artikel vraagt wel om knowhow en expertise. Zou je er graag mee beginnen, maar weet je niet goed hoe? Contacteer ons dan gerust en geheel vrijblijvend!