Instagram is hot and happening vandaag. Enorm veel mensen gebruiken het platform elke dag, maar niet enkel om over hun leven te vertellen of selfies met een filter te publiceren.

Het is veel meer dan dat. Het netwerk is een buitenkans voor jouw bedrijf en kan je heel veel voordelen bieden. De grootste merken zijn natuurlijk al actief op Instagram. En als je je concurrenten nog niet tegengekomen bent, haast je dan want zij zullen zeker niet aarzelen!

Instagram is vandaag een onmisbare marketingtool als je je merk wil laten zien aan je publiek. Als je het strategisch inzet, kan het wonderen doen voor je onderneming.

Wil je weten waarom je Instagram zou gebruiken en hoe je een strategie kan ontwikkelen om er alles uit te halen? Wij leggen het je uit!

Geef een menselijk kantje aan je bedrijf

Instagram is de cultuur van spontaniteit. Het voornaamste doel is om alles live te zetten op het moment dat je de foto of video maakt. Het principe is dat je een snapshot maakt, een filter toevoegt en het beeld publiceert. Om ervoor te zorgen dat je foto’s succes hebben, heeft het geen zin om te gaan graven in je archief of een te commercieel beeld te plaatsen. Spontaniteit is hier echt het sleutelwoord.

Instagramgebruikers houden van authenticiteit en de menselijke kant van je bedrijf. Als je dat goed in het achterhoofd houdt en toepast, zal je publiek vinden dat je onderneming dicht bij haar klanten staat, transparant en menselijk is. In een tijd waarin internetgebruikers zich afkeren van traditionele advertenties, zijn deze elementen van groot belang om een emotionele band te ontwikkelen met je klanten of prospecten.

Hoe doe je dat ?
Post bijvoorbeeld foto’s behind the scenes op je kantoor, van je collega’s tijdens het werk of live video’s van evenementen die je bijwoont. Ook Instagramstories is een handige tool om een persoonlijke band te creëren met je publiek. Je wint er alleen maar mee !

Krijg meer zichtbaarheid

Wil je meer nieuwe mensen bereiken om je producten of diensten bekend te maken? Dan ben je op de juiste plek bij Instagram. Dankzij de hashtags en het systeem van likes en volgers, kan je via Instagram je potentiële klanten op een andere manier bereiken.

Door je hashtags verstandig te kiezen, komen de gebruikers die je wil aantrekken op je berichten terecht. Je hebt namelijk de mogelijkheid om een specifieke groep te targetten. Het is belangrijk dat je niet enkel algemene hashtags zoals #picoftheday of #instagood gebruikt. Jouw foto verdwijnt dan onmiddellijk tussen de zee van foto’s die dezelfde hashtag gebruiken. Dit wil je als merk vermijden. Zoek hashtags die passen bij de inhoud van je foto als ook een aantal algemene hashtags die bij jouw bedrijf passen. Daarnaast kan je natuurlijk ook de algemene hashtags gebruiken. Het is ook een aanrader om je te beperken tot maximum 7 hashtags.

Bovendien kan je op Instagram, net zoals op Facebook, ook gesponsorde berichten maken. Het is een geweldige manier om je publicaties een boost te geven en daardoor ook meer zichtbaarheid te krijgen.

Bereik een jong publiek

Generation Y en Generation Z zijn heel erg actief op Instagram, daar bestaat geen twijfel over. Ze zijn er gek op en houden ervan zich te engageren. Als je hen wil bereiken, wacht dan niet langer.

Doe dromen door je producten onder de aandacht te brengen

Wil je producten of diensten promoten die nood hebben aan visuele aandacht? Dan ben je bij Instagram aan het juiste adres. Ja, Instagram is een ware digitale etalage waar internetgebruikers op zoek gaan naar inspiratie. Zet daarom je producten of diensten visueel in de kijker en laat je volgers wegdromen. Verkoop je kleding? Toon ze van hun beste kant met een prachtige foto.

Strap in for adventure.

Une publication partagée par Christian Louboutin (@louboutinworld) le

Promoot je een reisbureau? Laat potentiële reizigers kwijlen door middel van snapshots of video’s van je ongelofelijke bestemmingen.

Hotel views 🕶 #paloma #izmir

Une publication partagée par Neckermann Belgium (@neckermannbe) le

Zie je niet meteen hoe je je diensten visueel kan voorstellen? Geen probleem. Kies voor mooie foto’s behind the scenes van je bedrijf of ga voor leuke quotes die passen bij je merk. De mogelijkheden zijn eindeloos. Heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van je strategie? Wij zijn er om die samen met jou uit te werken!!

Voila, je bent nu overtuigd en wil je bedrijf gaan promoten via Instagram! Maar het ontwikkelen van een strategie is niet eenvoudig en bovendien is het onderhouden van je account erg tijdrovend. Hulp nodig? Aarzel niet om ons te contacteren, wij helpen je graag.