Je weet dat Facebook een heel fijn medium is om met je familie en vrienden te communiceren. Maar daarnaast biedt de sociale netwerksite ook heel wat mogelijkheden aan voor je bedrijf. Ontdek hier waarom Facebook ook op dat vlak onmisbaar is:

1. Communiceer met je klanten

Wanneer je gebruik maakt van Facebook,  kan je op een vlotte manier een band opbouwen met potentiële klanten. Ze nemen gemakkelijker contact met je op via een privébericht of laten een reactie achter. Jij krijgt dan de kans om hen op een persoonlijk antwoord te bezorgen. Internetgebruikers, vooral als ze tot generatie Y en Z behoren, willen graag meer en meer op deze manier communiceren.

Je kan deze sociale netwerksite ook gebruiken om een ​​hele community rond je merk te bouwen. Je fans hebben hierdoor de neiging om over je te praten en er is geen betere reclame dan mond-tot-mondreclame . Op deze manier kan je heel makkelijk met hen communiceren en ze beter leren kennen.

2. Laat je creatieve kant zien

Op Facebook wordt alles eraan gedaan om de aandacht van internetgebruikers te trekken. Laat je fantasie de vrije loop en creëer een heleboel mooie foto’s, wedstrijden, video’s, … Dit sociale netwerk biedt je een oneindig aantal mogelijkheden om creatief te zijn!

3. Zorg voor zichtbaarheid

Veel mensen, inclusief je klanten en prospects, hebben een Facebook-profiel.  Op Facebook je bedrijf promoten is dus een goeie zet en kan voor meer zichtbaarheid zorgen. Dit is ideaal als je je  merk bekend wilt maken bij een groot publiek.

4. Vergroot het bereik van je advertentiecampagnes

Je bereik is het aantal mensen dat je campagne heeft gezien op Facebook. Hoe hoger dat cijfer, hoe groter de kans dat je je doelgroep bereikt. Dus je hebt er alle belang bij om hierin te investeren. Facebook is de perfecte tool hierbij en biedt onder andere een handig overzicht van allerlei statistieken.

5. Moedig mensen aan om actie te ondernemen

Als je potentiële klanten naar je site of naar een specifieke bestemmingspagina wil lokken, zijn de mogelijkheden eindeloos op Facebook. Dit kan via een kleine call-to-action-knop op je pagina én op je paginaberichten te plaatsen. Op die manier kan je je doelgroep ook aanmoedigen om een online aankoop te doen. Je hoort het, Facebook is een essentiële tool als je online je bedrijf leidt!

6. Meet de effectiviteit van je campagnes

De statistieken die je op Facebook terugvindt, zijn daarvoor een handig en leuk hulpmiddel. Je krijgt een duidelijk beeld van je fans en kan ze zo beter leren kennen. Volg de evolutie van je likes, reacties, je abonnees, het bereik van je paginaberichten, de prestaties ervan, demografische gegevens … Dit zijn allemaal essentiële gegevens om te weten!

Je begrijpt het al, je bedrijf kan Facebook goed gebruiken als hulpmiddel. Alleen is dit sociale netwerk niet altijd even makkelijk in gebruik, zeker wanneer je snel resultaten op papier wil zien. Maar geen zorgen! Wij staan voor je klaar om samen je doelstellingen te bereiken. Aarzel zeker niet om contact met ons op te nemen.

Facebook-bedrijf

Wil je graag op de hoogte blijven van onze updates? Schrijf je dan nu in op onze nieuwsbrief!