De zomer komt eraan, het is tijd om je vakantie te boeken! Je wil graag meer naambekendheid voor je reisorganisatie en toekomstige reizigers verleiden met je lastminutes, hotels of vluchten? Wij leggen je uit hoe je dat kan doen.

Het internet is een goede hefboom om aandacht te trekken voor je reisorganisatie. Waarom? Veel reservaties gebeuren online. Als je een jeugdig doelpubliek wil aanspreken, mag je sociale media niet links laten liggen. Hier zijn enkele goede tips om je merk in de schijnwerpers te zetten:

Doe dromen

De eerste vraag die je jezelf zou moeten stellen is « Waarom vertrekken we op vakantie ? » Het antwoord is eenvoudig : reizigers hebben nood aan ontspanning, avontuur, ontdekkingen en het gevoel even weg te zijn van alles. Om hen zin te doen krijgen om op vakantie te vertrekken én bij jou te boeken, wil je ze doen dromen. Toon hen onbekende streken, prachtige stranden, exotische dorpen en prachtige natuur die hun zin doet krijgen om te gaan ontdekken.

Je begrijp dat het visuele van cruciaal belang is. Er circuleert heel wat content op Facebook, Instagram en Youtube, dus om op te vallen moeten je beelden absoluut inspireren. De kwaliteit van je foto’s en video’s is van groot belang. Daarvoor heb je professioneel materiaal nodig en een team van experten die jouw bestemmingen in beeld brengen.

Praat niet over prijzen

Probeer niet over prijzen te praten in je posts, anders zijn toekomstige reizigers misschien teleurgesteld als het eindtotaal toch meer blijkt te zijn. Bewaar de meeste info voor je landingspagina die de geïnteresseerden te zien krijgen. Toon eerder de bestemming in je video’s en kies voor een fascinerende en interessante manier van storytelling. Vertel ook echt een verhaal aan je publiek en zij zullen met plezier luisteren.

Spreek tot de verbeelding

In de reissector is het belangrijk dat je publiek zich herkent in jouw verhaal. Je video of content moet nieuwsgierigheid wekken. Ga bijvoorbeeld voor een bepaalde sfeer, een idee of een droom in plaats van over een concrete bestemming te praten. Vertel over de natuur, de cultuur of het avontuur aan laat het aan hun verbeelding om hun reis samen te stellen.

reisorganisatie-reclame-promoten

Dring jezelf niet op

Generation Y voelt zich niet graag lastiggevallen door opdringerige reclame. Kies daarom een format dat moeiteloos integreert in het nieuwsoverzicht van je publiek, tussen de content die zij graag zien. Zo zal je boodschap veel beter ontvangen worden. Blijf weg van storende banners die toch niet vaak bekeken worden.

Doe een beroep op bloggers

Er bestaan massa’s globetrotters met een Instagramaccount, een blog of een Youtubekanaal die niet liever willen dan hun ervaringen delen. Deze mensen oefenen een invloed uit op je doelpubliek doordat ze zich ermee identificeren. Bovendien hebben ze echte reiservaring. Zij kunnen op een persoonlijke en authentieke manier over je merk praten en dat is precies waarnaar Generation Y op zoek is.

🌎 @mao.amore is Not Lost 🌎 in Venice, Italy #sheisnotlost

Une publication partagée par She is Not Lost 🌎 (@sheisnotlost) le

Waarom geen magnifieke video maken waarin meerdere Instagrammers of populaire Youtubers een ongelofelijke ervaring meemaken op een van jouw bestemmingen? Of waarom niet aan een blogger vragen om een gepassioneerd artikel te schrijven in samenwerking met jouw merk?

Zin gekregen om ongelofelijke video’s te maken om je merk in de kijker te zetten, maar je hebt niet het nodige materiaal? Of je wil een team van experten om het voor jou te doen ? Wij zijn er om te helpen. En ook om je sociale media te onderhouden of om geweldige native articles te schrijven, kunnen wij een handje toesteken!